Monday 20 February 2012

PROFAIL Perusahaan Bantal Kekabu Tempatan

Memproses,Membekal,Memborong, dan Menjual Bantal,Tilam,Set Baby dan Barangan Hiasan daripada keluaran Kekabu Tempatan.
Perusahaan kekabu bermula pada tahun 1997 secara kecilan. Bermodalkan RM:50.00 dengan cara jualan jenis kain kilo, sarung dan bantang bantal di pekan sehari,  pasar tani serta pasar malam. Dalam usaha peningkatan modal pinjaman Tabung Usahawan Kecil (TEKUN) telah memberi pinjaman bermula RM:3 000.00. Dan Sekarang telah mendapat pinjaman sebanyak RM20 000.00 sebagai modal pusingan.
 Beliau adalah pengasas peniagaan ini yang bernama Hjh.Bashah Bt. Hj Saaidin. Berasal Dari Kg. Hutan Kampung anak jati kelahiran negeri Kedah. Sekarang berusia 71 tahun. Tiada pendidikan tinggi dengan hanya belajar  dari ustaz pondok. Dalam usia begitu lama banyak penggalaman yang mengajar erti sebuah kehidupan. Pahit manis di harungi adalah sejarah bagi kenangan untuk memperolehi kekajayaan. Perjalanan beliau dalam perniagaan seharian akhirnya bertapak di kawasan Sik, yang berdekatan dengan Pekan Jeniang. Di situ beliau menperolehi sebuah rumah kecil untuk berlindung teduh. 
Alahamdulillah berkat kegigihan dalam usaha perniagaannya menampakan hasil yang tidak di duga. Sekarang beliau ada sebuah bengkel di dalam rumahnya menempatkan sebuah mesin memproses,dan pengisian kekabu.
 Atas sokongan , bantuan ,bimbingan, nasihat dan tujuk ajar dari Jambatan Pertanian Malaysia. Perusahan ini mengorak langkah dari hasil kerja tangan kepada jentera moden. Dengan adanya  sebuah mesin maka susun atur pemtakbiran telah di ubah.   Di daftarkan secara rasmi bawah Suruahan Syarikat Malaysia (SSM) pada tahun 2006 dan di beri nama Perniagaan Bsh Teguh. Bsh adalah nama singkatan Bashah. Di bantu pula anak bongsunya bernama Zaidi Bin Awang @ Ali sebagai pengurus untuk mengawal segala aktivit hariaan dari bahagia pemtakbiran, operasi ,pasaran dan akaun perniagan. Bak      kata perpatah dimana ada orang muda mesti ada orang Tua.
 Dari satu tahun ke satu tahun perusahaan ini menghasilkan kejayaan yang dramatik.  Pada tahun 2010 satu lagi mesin yang dapat mengantikan kerja tangan malah penghasilannya memperolehi banyak kuantiti dan mengurangkan kos tenaga kerja. Inilah mesin pengisian kekabu kepada pebagai jenis produk yang di hasilkan untuk keluaran.
 Inilah hasilnya yang di perolehi dalam kuantiti komesial untuk pasaran arena global. Ketahuilah bahawa setiap yang ada di muka bumi ini adalah rezeki Illahi dan usahakanlah pasti akan memperolehi rahmatNYa.





13 comments:

  1. kami pembekal kekabu dengan harga berpatutan/murah
    hubungi kami di igawa_mahmud@yahoo.co.id

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,,boleh saya tahu dari mana dapat mesin kekabu,,saya berminat untuk mendapatkan mesin tersebut,,,dan saya pembekal kekabu dan boleh hubungi saya di imtiyaz_key@yahoo.com/0132649091

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum..sy pelajar tunas mekar perak..sy berminat tentang perniagaan tilam kekabu..boleh sy tahu di mana boleh sy dapatkan mesin isi kekabu dan harga? Hubungi sy di roadrunnercrew@gmail.com/0125498456

    ReplyDelete
    Replies
    1. As salam, hak cipta trpelihara, maaf harap maklum

      Delete
  4. Saya nak beli kekabu. Mcm mana saya nak dapatkannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh contct 019 5148103 kami menjual kekabu gred
      A

      Delete
  5. Saya nak beli kekabu. Mcm mana saya nak dapatkannya

    ReplyDelete
  6. Sy pun tengah mencari kekabu,brp klau dijual secara borong??

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi anda boleh contct saya untuk membali kekabu secara borong 019 5148103 atau emailkn kpd saya haifatanto7@gmail.com

      Delete
    2. hi anda boleh contct saya untuk membali kekabu secara borong 019 5148103 atau emailkn kpd saya haifatanto7@gmail.com

      Delete
  7. boleh bagi price quatation utk jualan kekabu secara borong x?emailkan kpd zatilafiqah@yahoo.co.uk

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete